7 najważniejszych wniosków z Marketing Festival 2016
7 najważniejszych wniosków z Marketing Festival 2016

7 najważniejszych wniosków z Marketing Festival 2016

Opublikowany

Prelegenci pracujący dla takich gigantów jak eBay, Google, Vodafone czy Optmyzr, 12 wartościowych prezentacji i 11 niezwykle ciekawych case studies, a wszystko to w wyjątkowym klimacie starej huty. Mamy dla Was podsumowanie jednego z największych wydarzeń marketingowych roku - Marketing Festival w Ostrawie.

Dwa tygodnie temu 4-osobowy zespół reprezentował PromoTraffic na kolejnej edycji Marketing Festival. Jesteście ciekawi wniosków, jakie przywieźliśmy z tej konferencji? Powinien się z nimi zapoznać każdy profesjonalny marketingowiec.
 
  1. Atrybucja konwersji. Stosowany często model, bazujący na analizie skuteczności po ostatnim kliknięciu, zazwyczaj skutkuje wyciągnięciem niewłaściwych wniosków. Należy pamiętać, że tym, co ma zasadnicze znaczenie podczas podejmowania decyzji dotyczącej podziału budżetów na reklamę jest odpowiednie zrozumienie ścieżek użytkowników oraz oddziaływania poszczególnych kanałów marketingowych na różne konwersje.  
  2. Zbieranie danych. Gdy chcemy, aby jak najwięcej osób wypełniło nasze formularze osobowe, unikajmy sformułowań w stylu: “Dane osobowe”, “Wpisz swoje dane osobowe”. Bądźmy oryginalni! Tytuł “Powiedz nam więcej o sobie” przynosi zdecydowanie lepsze rezultaty. Dobrze, gdy użytkownik dowie się, w jakim celu zbieramy jego dane, pozna tego korzyści. 

  3. Pozycja stron w wyszukiwarce Google. Oprócz takich czynników, jak: struktura witryny, słowa kluczowe, czas ładowania, czy linkowanie wewnętrzne, bardzo ważny jest również kontekst. Dla przykładu, jeżeli ktoś wpisuje w wyszukiwarkę frazę: “problemy ze snem”, najlepszy wynik uzyska kompleksowe opracowanie, mówiące o przyczynach problemów, wyjaśniające dlaczego sen jest tak ważny itp. Natomiast na zapytanie “tabletki na problemy z zasypianiem”, powinno się przedstawić użytkownikowi same produkty, bez obszernych opisów.  

  4. CTR i CPC: korelacja. Wpływ wyniku jakości na CTR i CPC nie jest liniowy. Warto wiedzieć, że największy skok znaczenia występuje powyżej oceny 6. Zatem słowa kluczowe z mniejszym wynikiem jakości powinny być optymalizowane regułami i odpowiednią strategią stawek w systemie Google AdWords. Kluczowe jest rozdzielenie strategii dobierania stawek, potwierdzające nasz model prowadzenia kampanii, zakładający tworzenie ich nawet z pojedynczym słowem kluczowym. Ponadto, należy stosować dużą ilość reguł i modyfikatorów stawek – w zależności od urządzenia z którego korzysta użytkownik, jego lokalizacji, pory dnia. Jasne cele, przełożone na strategię i zasady je łączące, gwarantują sukces. To wszystko będzie możliwe i efektywne przy zarządzaniu tak rozbudowanymi kontami, jeśli będziemy wykorzystywać mechanizmy automatyzujące codzienne działania.

  5. Odbieranie treści. Każdy użytkownik internetu (i nie tylko) ma dwa sposoby odbierania treści. Pierwszy to szybki, bardzo powierzchowny (podejmowanie decyzji bez pogłębionych analiz) oraz drugi - wolny, mocno analityczny (wręcz lekko podejrzliwy), wymagający od nas wysiłku i energii. Przekaz reklamowy skierowany dla przykładu na pozyskanie leada, powinien być tak skonstruowany, aby użytkownik mógł podjąć szybką decyzję o np. podaniu maila czy telefonu, bez uruchamiania nazwijmy to "wewnętrznej analityki". Podsumowując, Landing Page powinien być bardzo prosty, nie powinien na tym etapie dawać za dużo opcji wyboru, za to podkreślać korzyści. 

  6. Cross i up selling. Przy okazji komunikacji, mającej na celu spowodowanie cross i up sellingu do aktualnej bazy naszych klientów, dużo bardziej efektywna jest komunikacja oparta o "nagrodę za lojalność", "zaproszenie do klubu konesera" itd. niż "specjalna, limitowana oferta". Doskonałym potwierdzeniem tego było case study przedstawiciela firmy produkującej oprogramowanie Antywirusowe - Avast.  

  7. Promocyjne materiały wideo. Aby przyniosły imponujące efekty, nie należy podczas ich tworzenia zapominać o dwóch kwestiach: zaskakujący moment w połowie materiału i bardzo mocne zakończenie.  

Organizatorzy po raz kolejny stanęli na wysokości zadania. Wykazali się profesjonalizmem i precyzyjnością. Ilość uczestników, w porównaniu z poprzednim rokiem znacznie wzrosła, co dało jeszcze większe możliwości networkingowe. Zdecydowanie polecamy udział w następnych edycjach konferencji.

Ci, którym nie udało się dotrzeć, mogą pobrać wartościowe prezentacje oraz obejrzeć krótkie wideo podsumowujące.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Załączniki

Pobierz wszystkie

konf3.jpg

grafika | 553 KB

Pobierz
konf4.jpg

grafika | 1,73 MB

Pobierz
konf5.jpeg

grafika | 6,84 MB

Pobierz
konf2.jpg

grafika | 1,48 MB

Pobierz
konf1.jpg

grafika | 2,33 MB

Pobierz

Jak poprawić doświadczenie klienta podczas robienia zakupów online? – raport “E-commerce” od Interaktywnie.com

W jaki sposób marketing automation może wesprzeć e-commerce? Jak wykorzystać product feed do wzrostu sprzedaży w e-biznesie? A także jak wygrać w najbardziej konkurencyjnej branży? Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedź w najnowszym raporcie e-commerce przygotowanym przez Interaktywnie.com. Wśród osób, które zabrały głos w ramach publikacji, znalazł się również nasz prezes Robert Stolarczyk.