Festiwal SEO okiem PromoTraffic. Najważniejsze wnioski i wskazówki!
Festiwal SEO okiem PromoTraffic. Najważniejsze wnioski i wskazówki!

Festiwal SEO okiem PromoTraffic. Najważniejsze wnioski i wskazówki!

Opublikowany

Piąta edycja Festiwalu SEO już za nami! 19 maja uczestniczyliśmy w największym spotkaniu w branży SEO, gromadzącym co roku coraz więcej sympatyków. Mamy dla Was garść ważnych wniosków. Sprawdźcie!

Przygotowaliśmy podsumowanie czterech, naszym zdaniem, najlepszych wystąpień z katowickiego Centrum Kongresowego.

1. Dobre praktyki w e-commerce

Jak wspominał Marcin Duraj z agencji reklamowej Antygen, dzisiejsze SEO wymaga szerszego podejścia niż zdobycie kilku linków i dokonanie podstawowej optymalizacji witryny.

Marcin w swoim wystąpieniu przedstawił 10 najważniejszych zasad, które powinny pozytywnie wpłynąć na widoczność sklepu internetowego w sieci. Wśród najważniejszych z nich warto uwzględnić:
  1. Szybkość ładowania witryny
  2. Odpowiedni tytuł
  3. Certyfikaty SSL
  4. Wersja mobilna witryny
  5. Wysokiej jakości content
To elementy, nad którymi każdy SEOwiec przy obecnych zmianach algorytmu Google musi zwrócić szczególną uwagę. Optymalizacja witryny pod kątem aspektów technicznych i mobilności potrafi przynieść bardzo korzystne efekty, szczególnie przy dużych serwisach. Można powiedzieć, że stwierdzenie “obecny rok jest rokiem mobile” w końcu stało się realne i prawdopodobnie dla wielu witryn bardzo odczuwalne.

Oprócz spraw technicznych kluczowy jest wartościowy content. Kasia Baranowska z Fox Strategy pokazała nam kilka wskazówek jak dobrze radzić sobie z duplikacją treści, optymalizacją oraz zarządzaniem treścią. Obecnie te aspekty są bardzo trudne do realizacji lub z biegiem czasu zapominane zarówno przez właścicieli witryn, jak i SEOwców. Podstawowymi zasadami przy działaniach contentowych na stronie są:
  1. Nasycenie treścią całej domeny,
  2. Rozłożenie treści równomiernie względem pozostałych podstron,
  3. Systematyczny przyrost treści,
  4. Optymalne nasycenie treści słowami kluczowymi,
  5. Nieustanna aktualizacja treści.
Problemy z treścią najczęściej dotyczą stron usługowych o długiej historii oraz e-commerce, gdzie mamy do czynienia z duplikacją treści na stronach produktowych. Jak więc sobie z tym radzić? Są różne formy publikacji tekstów:
  1. Opinie i oceny,
  2. Komentarze,
  3. Specyfikacja produktu,
  4. Recenzje,
  5. Zajawki,
  6. Pytania i odpowiedzi.
Nie każda treść nadaje się do przeredagowania i nie zawsze możemy sobie na to pozwolić (ze względów prawnych). Warto natomiast rozszerzać obecną treść dobudowując nowe akapity. Dzięki temu zwiększymy występowanie słów kluczowych, a co najważniejsze zmniejszymy procentowo duplikację treści. Co zrobić natomiast gdy nie mamy pomysłu na rozbudowanie treści? Inspiracji możemy czerpać z następujących źródeł:
  1. Recykling opisów,
  2. Tłumaczenia tekstów,
  3. Opisy na zamówienie,
  4. Agregowanie produktów,
  5. Zaproszenia do testów,
  6. Porady ekspertów,
  7. Zestawienia/Porównania.
Ważny jest stały przyrost treści na stronie i zabezpieczenie przed wysłaniem oryginalnej treści na zewnątrz. Rozwój serwisu powinien iść więc w parze z rozwojem SEO.
IMG_0512.JPG

2. Content drogą do sukcesu

Marta Eichstaedt z Webcomm interactive na przykładzie strony z materiałami budowlanymi przedstawiła krok po kroku ciekawe case study, na którym pokazała jak działania contentowe dla nowej marki o specyficznej tematyce przyniosły korzyści pod kątem SEO.

Na stronie stworzono sekcję “Buduj z nami”, na której pojawiło się 10 tematycznych artykułów oraz trzy animacje wideo, co pozwoliło po dwóch miesiącach uzyskać ruch organiczny na poziomie 10% wyższym względem pozostałych podstron serwisu. Dodatkowo warty zauważenia był fakt, że użytkownicy przebywali na sekcji „Buduj z nami” trzy razy dłużej niż na pozostałych podstronach serwisu.

Bardzo dobrze rozbudowane oraz przemyślane artykuły wygenerowały około 65% całości ruchu organicznego na stronie. W przypadku tak specyficznych i technicznych tematów warto aby nad treściami pracował nie tylko SEOwiec oraz copy, ale także właściciel serwisu. Dzięki temu merytoryka tekstu oraz jego jakość jest najwyższa. Teksty fachowe musi pisać ktoś, kto rozumie dany produkt lub usługę. Dobre artykuły są pracą zespołową. Dobrą praktyką jest kierowanie ruchu do innych, podobnych artykułów. Produkty łatwiej zrozumieć w kontekście zastosowania niż przez czytanie ich specyfikacji.

3. Jak prowadzić agencję SEO?

Michał Herok z SEO Group na podstawie własnych doświadczeń z prowadzeniem działalności pokazał na czym polega prowadzenie agencji SEO i co oznacza bycie jej frontmanem.

Zarządzając firmą trzeba liczyć się z trzema największymi wyzwaniami jakimi są:
  1. Pozyskiwanie nowych klientów,
  2. Obsługa i utrzymanie bieżących klientów,
  3. Nieustanne budowanie Dream Teamu.
Niezbędne jest też skuteczne zarządzanie i podejmowanie właściwych decyzji, do czego potrzebne jest doświadczenie i nauka na własnych błędach.

We własnej firmie warto zwrócić uwagę na skuteczną realizację zadań poprzez nadawanie odpowiedniego tempa procesom oraz nakładanie ich na siebie, optymalizując w ten sposób czas. Istotna w tym wszystkim jest umiejętność świętowania zarówno tych małych, jak i większych sukcesów, a przy tym dobra zabawa.

Warto być liderem jednoczącym, który potrafi stworzyć najlepszą atmosferę w pracy, a przy tym ma najlepsze wyniki. Według Michała dobrego lidera charakteryzują trzy cechy:
  1. Empatia,
  2. Budowanie więzi międzyludzkich,
  3. Umiejętność porozumiewania się.
Michał Herok zauważył również, że nie każdy ma predyspozycje do kierowania firmą, a tym bardziej agencją SEO.

Branża SEO mocno się zawęża, a koszty jakościowego SEO idą w górę, dlatego po pierwsze warto skupić się na edukowaniu klienta, a po drugie powinno się zadbać o mieszany zespół, który składa się z osób o różnych umiejętnościach. Ma to dużą wartość dodaną dla firmy.

Podsumowanie

Festiwal SEO był ciekawym i wartościowym doświadczeniem, pozwalającym bliżej zrozumieć problemy ludzi mających na co dzień styczność z marketingiem internetowym. Za rok na pewno wrócimy z zespołem Promotraffic do Katowic po kolejną dawkę wiedzy i inspiracji.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Jak wygrać SEO w 2017?

temu

8 marca uczestniczyliśmy w konferencji IAB "HowTo: win SEO in 2017", podczas której wystąpiło 10 specjalistów związanych z branżą SEO i content marketingu. Chcecie poznać przepis na efektywne SEO w 2017 roku? Sprawdźcie, o czym powinniście pamiętać. Podsumowaliśmy dla Was najważniejsze informacje! 
Jak zwiększyliśmy przychody z e-commerce o 750% dla marki Puccini?

temu

Puccini to jedna z bardziej rozpoznawalnych marek w branży galanterii skórzanej. Nasza współpraca rozpoczęła się w sierpniu 2016 roku i w tym czasie udało nam się podnieść współczynnik konwersji e-commerce o 505%, doprowadzić do wzrostu liczby transakcji o 575% oraz wzrostu przychodów o 750%. Sprawdźcie jak to osiągnęliśmy!
Jak wyleczyliśmy Instytut Medyczny?

temu

Z EMC Instytut Medyczny SA, największym w Polsce właścicielem szpitali i przychodni na rynku prywatnych usług medycznych, współpracujemy od  czerwca 2016 roku. Dzięki naszym działaniom udało się odzyskać dla strony emc-sa.pl 80% ruchu, utraconego w efekcie niekorzystnych zmian strony.
Wczoraj Kraków, a dzisiaj San Jose i Londyn. Co będzie dalej?

temu

Lodówka, która sama robi zakupy? A może diagnoza lekarska przez Internet? Tak, to możliwe. Kiedy? Czas pokaże. Jedno jest pewne. Kolejna rewolucja odbywa się na naszych oczach. Ale o rewolucji możemy mówić także w kontekście PromoTraffic.

Wczoraj Kraków, a dzisiaj San Jose i Londyn. Co będzie dalej?

Lodówka, która sama robi zakupy? A może diagnoza lekarska przez Internet? Tak, to możliwe. Kiedy? Czas pokaże. Jedno jest pewne. Kolejna rewolucja odbywa się na naszych oczach. Ale o rewolucji możemy mówić także w kontekście PromoTraffic.