Kuracja SEO dla e-Ziko

Kuracja SEO dla e-Ziko

Opublikowany

Na początku grudnia 2015 roku wykonaliśmy audyt strony www.e-zikoapteka.pl, po którym podjęliśmy współpracę związaną z optymalizacją SEO. Głównym celem przyjętej strategii było wzmocnienie ruchu organicznego. W efekcie naszych działań wzrósł on o 409%. Zobaczcie, jak udało nam się to zrobić!

Kim jest Klient?

Ziko Apteka to jedna z największych sieci aptek w Polsce. Jej oferta jest kierowana głównie do kobiet w przedziale wiekowym 25-34, ponieważ ich udział w ogólnej grupie odbiorców przekracza 80%.

Ziko Apteka jako lider na rynku farmaceutycznym zapewnia klientom szeroką gamę produktów takich jak: leki bez recepty, suplementy diety, dermokosmetyki oraz produkty dla mamy i dziecka, dlatego też działania były prowadzone na dużą skalę.

Czas trwania

W tym wpisie publikujemy wyniki współpracy z okresu grudzień 2015-grudzień 2016.

Przyjęta strategia

W związku z oczekiwanym większym ruchem została przygotowana indywidualna strategia, w której najważniejsze było:
  • Wykonanie odpowiednich przekierowań dla wszystkich stron kategorii (ok. 200) i produktów (ok. 2000-3000),
  • Uzupełnienie treści i najważniejszych elementów SEO na stronach kategorii, co wpłynęło na widoczność strony i jej pozycje na wybrane słowa kluczowe,
  • Wieloetapowa rozbudowa contentu, prowadząca do wzrostu widoczności witryny na jak największą liczbę słów kluczowych ogólnych oraz o dopasowaniu ścisłym (long tail) oraz budowania wizerunku firmy jako eksperta w swojej branży (m.in. dzięki wpisom poradnikowym),
  • Stopniowa i regularna optymalizacja stron produktowych pod słowa long tailowe, która miała na celu maksymalne dopasowanie stron produktowych do różnorodnych użytkowników.
Ponadto skupiliśmy się na działaniach zmierzających do wzrostu widoczności witryny na jak największą liczbę niebrandowych słów kluczowych, które przyczyniłyby się do zwiększenia liczby transakcji minimum o 10%.

Podjęte działania

Aby doprowadzić do realizacji celów wyznaczonych w strategii skupiliśmy się głównie na poniższych działaniach:
  1. Rozbudowa opisów kategorii - implementacja 160 opisów.
  2. Koordynacja przekierowań ze stron z błędami 404 pozwalająca na odzyskanie ruchu ze starych adresów kategorii i produktów.
  3. Uzupełnienie meta tagów na podstronach podkategorii i produktach.
  4. Optymalizacja ponad 200 stron produktowych pod kątem słów kluczowych o dopasowaniu ścisłym (long tail).
  5. Wedle naszych wskazówek Ziko Apteka zadbała o wysokiej jakości artykuły do działu porady.

Efekty działań

Po 12 miesiącach współpracy udało się zrealizować nadrzędny cel, jakim był wzrost ruchu organicznego o 33%. Przybyło również 38% nowych użytkowników. Ich liczba wzrosła, a także zwiększyła się liczba transakcji o 32%, znacząco również wzrosły przychody.

Z kolei porównując wyniki z 2016 roku z wynikami z roku 2015, widoczne są wyraźne wzrosty w następujących obszarach:
  1. wzrost ruchu organicznego o ponad 409%,
  2. zwiększenie liczby nowych użytkowników o 440%,
  3. istotny wzrost liczby transakcji,
  4. istotne zwiększenie przychodów.

Podsumowanie

Odpowiednio zoptymalizowane działania SEO umożliwiły nie tylko na wzmocnienie ruchu na stronie www.e-zikoapteka.pl, ale też na zmniejszenie kosztu pozyskania użytkownika do witryny.

Imponujące wyniki działań pozwalają jednej z największych polskich sieci aptek na ciągłe utrzymywanie się na pozycji lidera.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Jak zwiększyliśmy przychody z e-commerce o 750% dla marki Puccini?

temu

Puccini to jedna z bardziej rozpoznawalnych marek w branży galanterii skórzanej. Nasza współpraca rozpoczęła się w sierpniu 2016 roku i w tym czasie udało nam się podnieść współczynnik konwersji e-commerce o 505%, doprowadzić do wzrostu liczby transakcji o 575% oraz wzrostu przychodów o 750%. Sprawdźcie jak to osiągnęliśmy!
Jak wyleczyliśmy Instytut Medyczny?

temu

Z EMC Instytut Medyczny SA, największym w Polsce właścicielem szpitali i przychodni na rynku prywatnych usług medycznych, współpracujemy od  czerwca 2016 roku. Dzięki naszym działaniom udało się odzyskać dla strony emc-sa.pl 80% ruchu, utraconego w efekcie niekorzystnych zmian strony.
Jak wygrać SEO w 2017?

temu

8 marca uczestniczyliśmy w konferencji IAB "HowTo: win SEO in 2017", podczas której wystąpiło 10 specjalistów związanych z branżą SEO i content marketingu. Chcecie poznać przepis na efektywne SEO w 2017 roku? Sprawdźcie, o czym powinniście pamiętać. Podsumowaliśmy dla Was najważniejsze informacje! 
Wczoraj Kraków, a dzisiaj San Jose i Londyn. Co będzie dalej?

temu

Lodówka, która sama robi zakupy? A może diagnoza lekarska przez Internet? Tak, to możliwe. Kiedy? Czas pokaże. Jedno jest pewne. Kolejna rewolucja odbywa się na naszych oczach. Ale o rewolucji możemy mówić także w kontekście PromoTraffic.

Cała naprzód! PromoTraffic w trasie: Gdańsk, San Francisco, Londyn

Maj jest dla nas intensywnym miesiącem - mamy aż trzy okazje do pokazania się na targach i konferencjach, na których chcemy pozyskać kolejnych partnerów biznesowych.