Jak wygrać SEO w 2017?
Jak wygrać SEO w 2017?

Jak wygrać SEO w 2017?

Opublikowany

8 marca uczestniczyliśmy w konferencji IAB "HowTo: win SEO in 2017", podczas której wystąpiło 10 specjalistów związanych z branżą SEO i content marketingu. Chcecie poznać przepis na efektywne SEO w 2017 roku? Sprawdźcie, o czym powinniście pamiętać. Podsumowaliśmy dla Was najważniejsze informacje! 

Konferencja IAB HowTo: win SEO in 2017 była podzielona na 3 bloki szkoleniowe. Przedstawiamy Wam krótkie streszczenia każdego z nich.

1. Oczekiwania a rzeczywistość.

Blok był skierowany zarówno do specjalistów, jak i do klientów, którzy mogli dowiedzieć się, co jest istotne przy wyborze firmy i jak należy czytać raporty podsumowujące działania prowadzone przez agencję czy specjalistę SEO.

Jak monitorować pracę agencji SEO?

Piotr Jędrasik, SEO Specialist z agencji Bluerank, przedstawił porady, które mogą pomóc w zwiększeniu zaangażowania w przypadku “stygnącej” współpracy. W swoim wystąpieniu szczególną uwagę zwrócił na takie elementy, jak:
  • dane poparte analizami
  • wnioski i sugestie osiągniętych wyników
  • porównanie wyników z konkurencją
Powinny one znaleźć się w comiesięcznych raportach działań agencji marketingowej.
Omówiony został również wpływ roli klienta na wspólny wynik projektu. Obecnie współpraca nie może polegać tylko na płaceniu i wystawianiu faktur VAT za usługi. Podstawą jest aktywna relacja między agencją a klientem.  
iab1.jpg

W Polsce są tysiące firm, które mogą świadczyć usługi SEO. Jak wybrać agencję SEO?

Paweł Gontarek, SEO Director z Fabryki Marketingu, przedstawił, co standardowo powinno być zawarte w umowie SEO oraz co może lub powinno być oferowane dodatkowo. Bardzo istotna kwestia poruszana przez Pawła, to kanały dotarcia:
  • samodzielny research
  • Social Media
  • polecenia
  • opinie
  • posiadana wiedza
To z nich klient powinien skorzystać, aby wybrać właściwą agencję. Jest to też podpowiedzią, co same agencje mogą poprawić u siebie, aby były lepiej postrzegane. Szeroko omawiane były również aspekty czasu trwania oraz wypowiedzenia umowy, uzależnione tak naprawdę od modelu współpracy - sposobu rozliczania się z efektów między agencją a klientem.

2. Odpowiednia strategia kluczem do sukcesu.

Zostając jeszcze przy temacie umów z agencjami SEO, powinniśmy zastanowić się, jaką strategię ma do zaoferowania agencja SEO. Obecnie nie warto trzymać się z góry zaplanowanej koncepcji przez całą umowę. Odchodzi się już od planowania długofalowego, za to częstsze, drobne czy nawet drastyczne korekty naszych planów dotarcia do celu są jak najbardziej wskazane.

Delivering Performance Content on a Global scale.

Łukasz Skolimowski wraz ze Stuartem Dunsmore z Performics zaprezentowali metody realizacji strategii SEO w oparciu o różne modele biznesowe.  Należy pamiętać, że efektywne prowadzenie kampanii Content Marketingowej oraz SEO zaczyna się od stworzenia indywidualnej strategii, która określana jest na podstawie możliwości oraz potencjału witryny internetowej. Agencja SEO powinna zatem utrzymywać silne relacje z klientem, aby osiągnąć wspólnie określone cele.

Wraz z rozwojem witryny internetowej rośnie jej potencjał. Rozbudowa serwisu internetowego oraz działania contentowe na stronie mogą przełożyć się na efekty w postaci wzrostu ruchu oraz widoczności witryny. W zależności od marki i branży możemy dostosować content do określonej grupy użytkowników na rynku lokalnym, jak i stworzyć content na skalę światową dopasowany do indywidualnych potrzeb rynku, np. biorąc pod uwagę najpopularniejszy sport w danym kraju.
winseo1.jpg

Planowanie budżetu i efektów działań SEO.

Rozwijając stronę internetową powinniśmy również uwzględniać słowa kluczowe, na które chcielibyśmy promować nasz biznes. Aby to osiągnąć musimy odpowiednio określić budżet na SEO oraz Content Marketing. Piotr Guziur - CEO Marketing Online - przedstawił sposoby obliczania tego, ile warta jest wysoka pozycja w wynikach naturalnych oraz jakie są metody wyboru najlepszych słów kluczowych do projektu SEO. Dobre zaplanowanie poszczególnych działań SEO i Content Marketing ma ogromny wpływ na późniejsze efekty.
bannermalySEO.jpg

Automatyzacja pracy w SEO.

Oczywiście jeśli nasza witryna osiągnęła już zadowalające wyniki, to nie znaczny, że wyczerpaliśmy jej potencjał. Optymalizację witryny można wykonywać cały czas, nie jest to element, którym zajmuje się na samym początku współpracy i potem się o nim zapomina. Nawet jeśli nasza strona generuje duży i wartościowy ruch, to i tak zawsze można go zwiększyć i poprawić, m.in. poprzez analizę GAP czy optymalizację ATOM i exela, co przedstawił Łukasz Żelezny (Zelezny.uk). Wszystko opiera się na odpowiedniej analizie słów kluczowych oraz wyodrębnieniu tych najbardziej wartościowych. W takim przypadku warto skorzystać z narzędzi automatyzujących ten proces takich jak: Senuto, Searchmetrics, Similarweb czy Semstrom.
winseo2.jpg

3. Media społecznościowe w SEO.

Automatyzacja może również odbywać się w świecie Social Media, dlatego też Łukasz Żelezny opowiadał o dystrybucji contentu, czyli o tym jak media społecznościowe mogą wspomóc działania SEO. Przedstawił on zautomatyzowane sposoby dystrybucji treść na liczne portale społecznościowe przez ViralContentBee, dzięki czemu świadomość oraz zainteresowanie marki może znacznie wzrosnąć.

Ruch organiczny napędzany wydarzeniami.

Media społecznościowe nie tylko służą do upubliczniania naszych działań, ale również mogą nam dostarczyć ciekawych pomysłów na ich rozpromowanie. Takie rozwiązania przedstawił dr Artur Strzelecki (Silesia SEM), który wraz z Michałem Barczykiem wykorzystał najbardziej popularne radiowo-telewizyjne hasło reklamowe Co zamierza Napoleon. Dzięki odpowiedniemu zastosowaniu słów kluczowych oraz dobrego, wartościowego contentu zwiększyli zainteresowanie prowadzonym blogiem. Niestety efekt ten był krótkotrwały, z uwagi na fakt, że zmniejszyło się zainteresowanie wydarzeniem Co powie Napoleon przez internautów.
winseo3.jpg
Reklamując serwisy internetowe poza sezonowością mamy również do czynienia z akcjami takimi jak Black Friday, które również powodują duże zainteresowanie. Warto uwzględniać tego typu okazje planując strategię SEO. Odpowiednie przygotowanie serwisu, a wcześniej budowanie napięcia może przynieść bardzo zadowalające efekty i przysłużyć się większej popularyzacji marki. Omówione przypadki pokazały, że czasem wystarczy wstrzelić się w popularny temat i obserwować zainteresowanie, aby osiągnąć oczekiwane efekty.

Konferencja zebrała bardzo dużo osób z branży SEO, które podzieliły się z nami swoją wiedzą oraz pokazały czego oczekiwać od agencji SEO oraz jak wybór odpowiedniej strategii SEO może być kluczowy dla realizacji celów zarówno po stronie agencji, jak i klienta. Oby więcej takich wydarzeń!

Kopiuj tekst

Udostępnij

Plantwear <3 wood, czyli PPC dla miłośników drewnianych zegarków

Plantwear to największy na rynku europejskim producent drewnianych zegarków i okularów. Nasza niemal roczna współpraca zaowocowała wzrostem przychodów w 2016 roku o 260% w porównaniu do roku poprzedniego. Jak udało nam się tego dokonać? Sprawdźcie!