Jak zwiększyliśmy współczynnik konwersji e-commerce dla sklepu z odzieżą patriotyczną o 54%?

Jak zwiększyliśmy współczynnik konwersji e-commerce dla sklepu z odzieżą patriotyczną o 54%?

Opublikowany

Z marką Surge Polonia, istniejącą na rynku od 5 lat, współpracujemy w zakresie kampanii PPC. W ciągu 6 miesięcy udało nam się doprowadzić do wzrostu przychodów z kampanii AdWords o 71% oraz z kampanii Facebook Ads o 158%.

Kim jest Klient?

Surge Polonia to pierwsza na świecie marka odzieży patriotycznej, łącząca tematykę patriotyczną z najnowszymi trendami w designie. Marka odzieży, kojarzonej z wysoką jakością oraz patriotycznym przekazem, promuje ideę nowoczesnego patriotyzmu oraz dowodzi, że może on być zarówno ciekawy, jak i niezwykle inspirujący. Dodatkowymi atutami firmy są niewątpliwie ciągły rozwój i wprowadzanie na rynek nowych wariantów produktów.

Cele współpracy

- obniżenie kosztów kampanii AdWords i zwiększenie jej efektywności
- zwiększenie liczby transakcji z kampanii AdWords oraz Facebook Ads
- zwiększenie ruchu z mediów społecznościowych
- wykorzystanie pełnego potencjału linków sponsorowanych w wyszukiwarce
- pozyskanie większej ilości klientów

Czas trwania

W tej publikacji przedstawiamy efekty współpracy obejmującej okres od maja 2016 do października 2016.

Działania AdWords

Pierwszym krokiem w tym zakresie było stworzenie nowej struktury kampanii AdWords, dzięki której marka zaczęła być zdecydowanie bardziej widoczna w wyszukiwarce. Nowa struktura pomogła w zwiększeniu udziału w wyświetleniach na słowa kluczowe, które były już na koncie. Zostały dodane również nowe słowa, przez co zasięg kampanii znaczne się zwiększył. Ponadto, odpowiednie skonfigurowanie narzędzi analitycznych pozwoliło na pozyskiwanie wartościowych i szczegółowych danych o odbiorcach, co z kolei umożliwiło kierowanie do nich bardziej dopasowanych przekazów i skłoniło do podejmowania określonych aktywności na stronie www.surgepolonia.pl. Kolejnym etapem była przebudowa kampanii w sieci reklamowej, wraz z określeniem zaawansowanego remarketingu, docierającego do najbardziej wartościowej grupy użytkowników sklepu. Również kampania Product Listing Ads (Zakupy Google) wymagała optymalizacji pod względem pliku produktowego. Dzięki dobremu zrozumieniu potrzeb Klienta na etapie tworzenia kampanii, jak i już po analizie danych i optymalizacji, ten kanał stanowi obecnie główne źródło przychodów.
Kampania AdWords nastawiona jest na generowanie sprzedaży z uwzględnieniem sezonowości w każdej z kategorii. Wspólnie z Klientem opracowaliśmy strategię doboru słów kluczowych w zależności od potencjału i stanów magazynowych. Realizowanie przyjętej strategii pozwoliło również na obecność średnio na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania na ogólne hasła typu: “koszulki patriotyczne”, “odzież patriotyczna” czy “koszulki do biegania”.

Działania na Facebooku 

Najważniejsze aktywności promocyjne objęły działania społecznościowe na portalu Facebook (reklamy sponsorowane kierowane na użytkowników lubiących fanpage Surge Polonia, ich znajomych, tych, którzy odwiedzili stronę Klienta, a także na osoby mogące być zainteresowane produktami patriotycznymi) oraz promocję postów generowanych w tym medium. Przeprowadziliśmy znaczną optymalizację kampanii reklamowej na portalu społecznościowym Facebook, co poskutkowało przede wszystkim zwiększeniem świadomości marki oraz zasięgu wśród internautów. Przemyślana kampania Facebook Ads pozwoliła na przekierowanie wielu użytkowników Facebooka na stronę internetową Klienta i skłonienie ich do zakupu.

Dodatkowe działania

Poprawne skonfigurowanie rozszerzonego e-commerce dla Google Analytics poskutkowało zwiększeniem ilości danych potrzebnych do analizy i optymalizacji działań marketingowych, nie tylko z zakresu kampanii AdWords i Facebook Ads.

Podsumowanie działań

podsumowanie dzialan

Opinia Klienta

Powierzyliśmy Agencji PromoTraffic obsługę kampanii Google AdWords i Facebook Ads stawiając przed nią konkretne cele. Specjaliści dedykowani do obsługi kampanii PPC wykazują się bardzo dobrą znajomością rynku, a podjęte przez nich działania przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży i liczby transakcji w stosunku do poprzednich miesięcy o 83%. Ich zaangażowanie i solidność wielokrotnie pokazały, że ta współpraca to udana inwestycja. Za Agencją PromoTraffic zdecydowanie przemawiają jakość usług oraz zrozumienie potrzeb klienta.

Dorota Jeżewska
Kierownik Działu Ecommerce i Marketingu
Surge Polonia Sp. z o.o.

Kopiuj tekst

Udostępnij

Powiązane artykuły
Jak zwiększyliśmy przychody z e-commerce o 750% dla marki Puccini?

temu

Puccini to jedna z bardziej rozpoznawalnych marek w branży galanterii skórzanej. Nasza współpraca rozpoczęła się w sierpniu 2016 roku i w tym czasie udało nam się podnieść współczynnik konwersji e-commerce o 505%, doprowadzić do wzrostu liczby transakcji o 575% oraz wzrostu przychodów o 750%. Sprawdźcie jak to osiągnęliśmy!
Kuracja SEO dla e-Ziko

temu

Na początku grudnia 2015 roku wykonaliśmy audyt strony www.e-zikoapteka.pl, po którym podjęliśmy współpracę związaną z optymalizacją SEO. Głównym celem przyjętej strategii było wzmocnienie ruchu organicznego. W efekcie naszych działań wzrósł on o 409%. Zobaczcie, jak udało nam się to zrobić!
Jak wyleczyliśmy Instytut Medyczny?

temu

Z EMC Instytut Medyczny SA, największym w Polsce właścicielem szpitali i przychodni na rynku prywatnych usług medycznych, współpracujemy od  czerwca 2016 roku. Dzięki naszym działaniom udało się odzyskać dla strony emc-sa.pl 80% ruchu, utraconego w efekcie niekorzystnych zmian strony.
Plantwear <3 wood, czyli PPC dla miłośników drewnianych zegarków

temu

Plantwear to największy na rynku europejskim producent drewnianych zegarków i okularów. Nasza niemal roczna współpraca zaowocowała wzrostem przychodów w 2016 roku o 260% w porównaniu do roku poprzedniego. Jak udało nam się tego dokonać? Sprawdźcie!  

W jaki sposób zwiększyliśmy dochody Topsanit.pl o 85% z wyszukiwarki Google?

Dla sklepu internetowego Topsanit.pl, istniejącego na rynku od 2013 roku, realizujemy kompleksowe działania e-marketingowe z zakresu SEO oraz PPC. W ciągu zaledwie 10 miesięcy poskutkowały one wzrostem przychodów aż o 85% z organicznych wyników wyszukiwania oraz o 519% z płatnych kampanii. Sprawdź, jak udało nam się to zrobić.