Jak poprawić doświadczenie klienta podczas robienia zakupów online? – raport “E-commerce” od Interaktywnie.com
Jak poprawić doświadczenie klienta podczas robienia zakupów online? – raport “E-commerce” od Interaktywnie.com

Jak poprawić doświadczenie klienta podczas robienia zakupów online? – raport “E-commerce” od Interaktywnie.com

Opublikowany

W jaki sposób marketing automation może wesprzeć e-commerce? Jak wykorzystać product feed do wzrostu sprzedaży w e-biznesie? A także jak wygrać w najbardziej konkurencyjnej branży? Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedź w najnowszym raporcie e-commerce przygotowanym przez Interaktywnie.com. Wśród osób, które zabrały głos w ramach publikacji, znalazł się również nasz prezes Robert Stolarczyk.

Rok do roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrasta średnio o kilkanaście punktów procentowych. W 2015 roku wyniosła ona ponad 30 mld zł. Według badań firmy Gemius, tempo wzrostu e-handlu w ubiegłym roku w stosunku do 2014 r. wyniosło pokaźne 20 proc. Wszystko wskazuje na to, że wzrost w 2016 roku również będzie dwucyfrowy. Tego, że warto inwestować w rozwój online, nie trzeba więc nikomu tłumaczyć. Jednak o czym należy pamiętać projektując działania w tym zakresie?


Po pierwsze - odpowiednie wdrożenie marketing automation. Każdego dnia aż 66% kupujących online porzuca koszyk tuż przed dokończeniem transakcji. Warto ich zachęcić do powrotu ustawiając sekwencję odzyskiwania porzuconego koszyka. Według badań MarketingSherpa, kontakty, które zareagowały na maile w tego typu sekwencji, wydają łącznie o 55 proc. więcej niż pierwotna wartość porzuconego koszyka. Oznacza to, że klienci nie tylko kupują to, co dodali do koszyka, ale również dodają do niego nowe produkty. To wystarczająco silny powód przemawiający za tym, aby korzystać z marketing automation. Oprócz sekwencji odzyskania porzuconego koszyka, sprawdzają się również oferty zniżkowe oraz ekskluzywne, tylko dla klientów.


Po drugie – właściwe zarządzanie plikiem produktowym (product feed). W raporcie zostały omówione 4 najskuteczniejsze formy reklamy:


1. reklama w porównywarce cenowej – warto zamieścić w niej takie informacje, jak bezpłatna dostawa czy niska dostępność (ostatnie sztuki)

2. reklama na Facebooku – tutaj należy np. dostosować zdjęcia do wymagań Facebooka oraz umieścić w tytule zwroty „Dla Ciebie”, „Polecamy” itp.

3. reklama w Google Product Listing Ads – w tym przypadku dobrze, jeżeli np. określimy produkty, które są unikalne (wytwarzane na bardzo małą skalę, najczęściej ręcznie) poprzez odpowiedni tag Google

4. reklama z wykorzystaniem marketingu – warto tutaj np. zamieścić informację o cenie promocyjnej


Po trzecie – prawidłowa komunikacja w branży elektronicznej. Co ciekawe, badania firmy Shoper.pl pokazują, że w przypadku elektroniki niska cena jest dopiero trzecim w kolejności czynnikiem motywującym. Na pierwszym miejscu znalazła się dostępność towaru, a na drugim konkurencyjna oferta.


To jedynie część ważnych wniosków zaprezentowanych w nowym raporcie Interaktywnie.com. Chcecie dowiedzieć się więcej o handlu elektronicznym w Polsce i jego wyzwaniach na 2017 rok? Zapraszamy do pobrania tutaj bezpłatnego raportu. Dostępny jest on również na Slideshare

Udostępnij

Wrażenia ze szkolenia dla Premium Partnerów Google

Nowe sposoby na optymalizację współczynnika konwersji oraz dodatkowe strategie ustalania stawek CPC w naszych kampaniach, czyli niższe CPC i wyższe pozycje w wyszukiwarce dla naszych klientów! Jak to zrobić? Między innymi tego dowiedzieliśmy się na ostatnim szkoleniu Google.